696 432 040 ul. Adm. J. Unruga 176, Gdynia

Narzędzia diagnostyczne

Narzędzia wykorzystywane w diagnozie

MOXO
Diva-5
Conners 3
ADOS-2
ADI-R
Południowo-Kalifornijskie Testy Integracji Sensorycznej /SCSIT / i Testy Praksji /SIPT/
Skala Inteligencji Stanford-Binet 5
Test KORP - Karta Oceny Rozwoju Psychoruchowego
Karta Oceny Zachowania i Emocji - KOZE
ASRS
ABAS
d2-R
CDI 2
Bateria PU1 LITE

MOXO – Innowacyjne Narzędzie Diagnostyczne do Badania ADHD

MOXO to zaawansowane narzędzie diagnostyczne opracowane w celu pomocy w identyfikacji objawów ADHD (Zespół Nadpobudliwości Psychoruchowej) u dzieci, młodzieży i dorosłych. Dzięki swojej nowoczesnej technologii, MOXO oferuje szybkie, obiektywne i precyzyjne badanie, które wspiera proces diagnozy i planowania terapii.

Jak działa MOXO?

MOXO opiera się na zaawansowanych algorytmach, które analizują reakcje i zachowania badanej osoby podczas serii zadań prezentowanych na ekranie komputera. Test obejmuje różnorodne elementy, które pomagają ocenić różne aspekty uwagi, koncentracji i impulsywności.

Zalety MOXO:

1. Obiektywne wyniki: MOXO eliminuje wpływ subiektywnego osądu, dostarczając obiektywne informacje diagnostyczne.

2. Szybkość i skuteczność: Dzięki zautomatyzowanemu procesowi, testowanie przebiega szybko i sprawnie, dostarczając precyzyjne wyniki w krótkim czasie.

3. Dostosowanie do różnych grup wiekowych: MOXO jest zoptymalizowany do pracy z różnymi grupami wiekowymi, od dzieci po dorosłych.

4. Kompleksowa ocena funkcjonowania poznawczego: MOXO analizuje różne aspekty uwagi, co pozwala na pełną ocenę funkcjonowania poznawczego pacjenta.

DIVA 5 – Zaawansowane Narzędzie Diagnostyczne do ADHD u Dorosłych

DIVA 5 (Diagnostic Interview for ADHD in Adults) to kompleksowe narzędzie diagnostyczne opracowane specjalnie do identyfikacji objawów ADHD (Zespół Nadpobudliwości Psychoruchowej) u dorosłych. Jest to strukturalny wywiad, który obejmuje szczegółowe pytania dotyczące różnych obszarów funkcjonowania, co pozwala na dokładną ocenę i diagnozę ADHD.

Jak działa DIVA 5?

DIVA 5 opiera się na wywiadzie przeprowadzanym przez wykwalifikowanego specjalistę, który zadaje serię pytań dotyczących różnych objawów i doświadczeń pacjenta związanych z ADHD. Pytania obejmują obszary takie jak uwaga, impulsywność, hiperaktywność, problemy w organizacji i planowaniu, relacje interpersonalne oraz funkcjonowanie w życiu codziennym.

Zalety DIVA 5:

1. Szczegółowa ocena objawów: DIVA 5 umożliwia dokładną ocenę różnych objawów ADHD, co pozwala na precyzyjną diagnozę i planowanie terapii.

2. Dostosowanie do potrzeb pacjenta: Wywiad z wykorzystaniem DIVA 5 może być dostosowany do indywidualnych potrzeb pacjenta, co pozwala na uwzględnienie różnorodnych doświadczeń i kontekstów życiowych.

3. Wsparcie w podejmowaniu decyzji: Wyniki wywiadu z DIVA 5 mogą być wykorzystane do podejmowania decyzji dotyczących dalszych kroków diagnostycznych oraz planowania terapii.

Conners 3® służy do diagnozy ADHD i zaburzeń współwystępujących. Diagnoza obejmuje różne obszary funkcjonowania dziecka, umożliwiając analizę profilową i dostrzeżenie indywidualnej specyfiki problemów. Może służyć do badań przesiewowych oraz badań służących dopasowaniu programu terapii do potrzeb dziecka, śledzenia postępów terapii i modyfikowania jej w razie potrzeby. Pozwala na określenie prawdopodobieństwa występowania ADHD.

Badanie uznawane jest za podstawę złotego standardu w diagnozie ASD i jest jednym z najprecyzyjniejszych narzędzi na całym świecie. Pozwala na określenie występowania objawów ze spektrum autyzmu oraz porównanie osoby badanej i jej poziomu funkcjonowania z normą odpowiednią dla jej grupy wiekowej. Przebieg procedury diagnostycznej różni się w zależności od wieku. U dzieci polega na wspólnej zabawie z doświadczonym diagnostą, który ocenia zdolność dziecka do nawiązywania interakcji. U młodzieży i dorosłych diagnoza opiera się na rozmowie poruszającej tematy przedstawione w procedurze wykonywania ADOS-2
Test jest dostosowany do osób z trudnościami w słownej komunikacji i można przeprowadzać go u dzieci od 12 miesiąca życia.
Diagnoza postawiona za pomocą badania ocenia przede wszystkim:

sposób nawiązywania kontaktu,

radzenie sobie w interakcjach społecznych, ASD,

zdolność do zabawy,

adekwatne używanie języka,

posługiwanie się wyobraźnią,

styl komunikacji,

zdolność radzenia sobie w nowych sytuacjach,

występowanie nietypowych zachowań.

Wyniki badania ADOS-2 pozwalają w bardzo precyzyjny sposób potwierdzić lub wykluczyć czy objawy występujące u badanego, dotyczą spektrum autyzmu, bądź innych zaburzeń.

Wywiad do Diagnozy Autyzmu – Wersja zrewidowana (ADI-R) to poszerzony wywiad, którego celem jest zdobycie informacji niezbędnych do postawienia diagnozy dotyczącej spektrum autyzmu. ADI-R jest narzędziem powszechnie stosowanym na świecie i uznawanym za element złotego standardu w diagnozie zaburzeń ze spektrum autyzmu; często stosowany jest łącznie z ADOS-2.

Integracja sensoryczna jest procesem, który pomaga segregować, rozpoznawać i interpretować docierające do mózgu informacje, które odbieramy za pomocą wszystkich zmysłów: dotyku, smaku, słuchu, zapachu i wzroku. Poza nimi istnieją jeszcze dwa, które dostarczają informacji na temat tego co dzieje się w naszym ciele i są to zmysł równowagi i czucia głębokiego. Dzięki nim możemy adekwatnie reagować na wymagania i bodźce otoczenia. W momencie gdy procesy integracji sensorycznej zostają zakłócone, można dostrzec objawy świadczące o zaburzeniach przetwarzania informacji i co za tym idzie, nieadekwatne reakcje na otoczenie.
Metoda Integracji sensorycznej (SI) stanowi nowoczesną i skuteczną formę diagnozy i terapii, a dzięki testom integracji sensorycznej możliwe jest, określenie skali problemu. Diagnoza pozwala na wdrożenie indywidualnego zestawu ćwiczeń.
Proces diagnostyczny oparty jest na:

wywiadzie z rodzicami,

testach oceniających m.in. odbieranie i różnicowanie wrażeń dotykowych, równowagę czy koordynację wzrokowo-ruchową,

obserwację dziecka w trakcie aktywności swobodnych i zaplanowanych.

Skala Inteligencji Stanford-Binet 5 to powszechnie stosowany na świecie, indywidualnie przeprowadzany specjalistyczny test oceniający inteligencję i zdolności poznawcze w populacji i w szczególności w grupach specjalnych. Testy oparty jest o najbardziej aktualną teorię inteligencji CHC. Badanie przeprowadzane jest, aby zdiagnozować zaburzenia rozwojowe lub wybitne zdolności u dziecka. Badanie pozwala poznać mocne i słabe strony, aby pozwolić nauczycielom i terapeutom zindywidualizowaną ścieżkę edukacyjno – terapeutyczną.
Narzędzie to daje precyzyjny obraz struktury poszczególnych sprawności poznawczych kluczowych dla nauki szkolnej, istotnych w procedurze diagnozowania specyficznych zaburzeń uczenia (w szczególności dyskalkulii).

Nowoczesne narzędzie diagnostyczne, które służy do wstępnej oceny czy dziecko rozwija się harmonijnie i zgodnie ze swoim przedziałem wiekowym. Badanie przeznaczone jest dla dzieci od 1 miesiąca życia do 9 roku życia. Test KORP ocenia:

rozwój ruchowy,
motorykę precyzyjną,

motorykę lateralizacjną (asymetrię czynnościową prawej i lewej strony ciała),

spostrzeganie wzrokowe i koordynację wzrokowo-ruchową, badanie

komunikowanie się i mowę,

emocje i relacje społeczne,

funkcje behawioralne,

wiedzę i umiejętność (zależne od wieku).

Badanie pomaga w wykrywaniu ewentualnych dysharmonii, opóźnień i nieprawidłowości w rozwoju. Wynik testu stanowi punkt wyjścia do wybrania odpowiedniej formy terapii

Karta Badania Emocji i Zachowania (KOZE) identyfikuje nietypowe zachowania i reakcje emocjonalne u dzieci do 15. roku życia, uwzględniając ich wiek chronologiczny i rozwojowy. Umożliwia specjalistom klasyfikację objawów i tworzenie dokładnej opinii psychopedagogicznej. KOZE składa się z kart oceny wstępnej i 34 kart szczegółowych, dotyczące specyficznych reakcji i zachowań w takich obszarach jak:

sen;

funkcje fizjologiczne;

odżywianie;

umiejętności samoobsługowe;

nawyki codzienne;

aktywność i energia;

impulsywność,

skupienie i uwaga;

emocje;

modele zachowań;

interakcje społeczne.

Zawiera także kartę wywiadową i podsumowania. KOZE idealnie komplementuje Kartę Oceny Rozwoju Psychoruchowego KORP w diagnozie funkcji behawioralnych i emocjonalno-społecznych.

ASRS® obejmuje szeroki zakres zachowań powiązanych z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, takich jak problemy w zakresie umiejętności komunikacyjnych, deficyty uwagi, trudności w kontaktach z rówieśnikami i z dorosłymi. Uwzględnia również kryteria diagnostyczne ASD z DSM-IV-TR. Jest przeznaczony do pomiaru zachowań związanych z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD). Kwestionariusz pozwala dodatkowo diagnozować deficyty w zakresie uwagi, czego nie obejmują główne osie diagnostyczne klasyfikacji zaburzeń DSM.

System Oceny Zachowań Adaptacyjnych to narzędzie umożliwiające kompleksową ocenę zachowań adaptacyjnych niezbędnych do efektywnego i niezależnego funkcjonowania w społeczności. ABAS-3 jest pierwszym w pełni znormalizowanym narzędziem na polskim rynku testów, służącym do oceny zachowań adaptacyjnych u dzieci i młodzieży. To przede wszystkim znakomite narzędzie do oceny poziomu przystosowania społecznego.

Test d2-R służy do badania koncentracji i uwagi. Jest zrewidowaną wersją testu d2. Może być stosowany wszędzie tam, gdzie ważne jest sprawdzenie uwagi, koncentracji, zdolności do pracy pod presją, szybkości i dokładności pracy. Narzędzie niezwykle użyteczne przy rekrutacji i selekcji oraz w doradztwie zawodowym.

Zestaw kwestionariuszy CDI 2 zawiera komplet narzędzi diagnostycznych, które zapewniają wszechstronną ocenę symptomów depresji u dzieci w wieku od 7 do 18 lat. CDI 2 umożliwia opis dziecka z trzech różnych perspektyw. Może pomóc w identyfikacji dzieci i adolescentów cierpiących z powodu objawów depresyjnych. W połączeniu z innymi istotnymi źródłami informacji narzędzia te mogą pomóc we wczesnej identyfikacji młodzieży podatnej na depresję, a także mogą służyć do monitorowania efektów leczenia.

Bateria PU1 LITE diagnozuje te funkcje poznawcze, które współczesne badania wskazują za najważniejsze w obrazie przyczyn trudności w uczeniu się: pamięć, uwagę i funkcje wykonawcze. Jest rekomendowane w diagnozie deficytów poznawczych leżących u podłoża takich zaburzeń jak: dysleksja, dyskalkulia, ADHD, ADD, zaburzenia ze spektrum autyzmu z normą intelektualną, rozwojowe zaburzenie koordynacji, specyficzne zaburzenie rozwoju językowego.

Masz pytania? Chcesz szczegółowo dopytać, jak to wszystko działa?

Zadzwoń. Z przyjemnością porozmawiamy o pierwszych i kolejnych krokach.

GDPR

Polityka prywatności