696 432 040 ul. Adm. J. Unruga 176, Gdynia

Regulamin poradni i standardy ochrony małoletnich

REGULAMIN ORGANIZACYJNY
Kryształowe Dzieci Centrum Diagnozy i Terapii Autyzmu Beata Lisowska

§ 1
Postanowienia ogólne

  1. Beata Lisowska prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą Kryształowe Dzieci Centrum Diagnozy i Terapii Autyzmu Beata Lisowska z siedzibą w Gdyni przy ul. adm. J. Unruga 176, 81-153 Gdynia, NIP: 9372610142, REGON: 369823922, zgodnie z przedmiotem prowadzonej działalności gospodarczej, prowadzi i zarządza prywatnymi gabinetami w ramach Kryształowe Dzieci Centrum Diagnozy i Terapii Autyzmu (dalej zwanym „Centrum”), gdzie swoje usługi świadczą wykwalifikowani specjaliści: psycholog diagnosta, psycholog, logopeda/neurologopeda, terapeuta integracji sensorycznej, pedagog.
  2. Obszarem działania Centrum w zakresie prowadzonej działalności stacjonarnej jest miasto Gdynia i okolice, a w przypadku usług świadczonych online – nie ma ograniczeń terytorialnych.

§ 2
Zakres przedmiotowy Regulaminu

Niniejszy regulamin określa organizację i porządek procesu świadczenia usług w gabinetach Centrum, a w szczególności:

  1. nazwę Centrum;
  2. cele i zadania Centrum;
  3. strukturę organizacyjną Centrum;
  4. rodzaj oraz zakres świadczonych usług;
  5. miejsce i czas świadczenia usług;
  6. przebieg procesu świadczenia usług;
  7. sposób kierowania gabinetami Centrum;
  8. warunki pobierania odpłatności za organizację procesu świadczenia usług.

§ 3
Słownik pojęć podstawowych

Użyte w regulaminie organizacyjnym określenia oznaczają:

  1. Specjalista – psycholog diagnosta, psycholog, logopeda/neurologopeda, terapeuta integracji sensorycznej, pedagog, świadczący na rzecz Klienta/Pacjenta specjalistyczne usługi związane z zakresem wykonywanego zawodu.
  2. Klient/Pacjent – osoba zwracająca się o świadczenie usług przez Specjalistę lub korzystająca z usług świadczonych przez Specjalistę. Klientem/Pacjentem jest zarówno osoba dorosła, jak i osoba małoletnia.  W przypadku Klienta/Pacjenta małoletniego znajdą zastosowanie odpowiednie przepisy prawa, które dotyczą jego reprezentowania lub współdziałania z jego przedstawicielem ustawowym lub innym opiekunem prawnym lub opiekunem faktycznym.
  3. Usługa – usługa świadczona w ramach działalności Centrum w zależności od dokonanego wyboru Specjalisty:
  4. psycholog diagnosta – diagnoza dzieci i dorosłych spektrum autyzmu, ADHD, dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia, gotowość szkolna, przygotowanie pisemnej diagnozy lub opinii;
  5. psycholog – terapia dzieci metodą stosowanej analizy zachowania, terapia psychologiczna dorosłych (online i stacjonarnie), opracowanie indywidualnego programu terapii;
  6. logopeda/neurologopeda – diagnoza logopedyczna/neurologopedyczna i terapia dzieci, przygotowanie pisemnej diagnozy lub opinii;
  7. terapeuta integracji sensorycznej – diagnoza, obserwacja diagnozująca (zamiast diagnozy u dzieci młodszych) i terapia integracji sensorycznej, przygotowanie pisemnej diagnozy lub opinii;
  8. pedagog – diagnoza pedagogiczna, trudności szkolne, terapia ręki, terapia pedagogiczna, przygotowanie pisemnej diagnozy lub opinii.
  9. Usługodawca/Właściciel Centrum – Beata Lisowska prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą Kryształowe Dzieci Centrum Diagnozy i Terapii Autyzmu Beata Lisowska z siedzibą w Gdyni przy ul. adm. J. Unruga 176, 81-153 Gdynia, NIP: 9372610142, REGON: 369823922.

§ 4
Cele i zadania Centrum

  1. Podstawowym celem Centrum jest świadczenie usług w zakresie diagnozy i terapii autyzmu.
  2. Do podstawowych zadań w zakresie usług świadczonych w ramach Centrum należą, w zależności od wybranej ścieżki postępowania odnoszącej się do indywidualnego Klienta/Pacjenta:
  3. diagnoza dzieci i dorosłych spektrum autyzmu, ADHD, dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia, gotowość szkolna, przygotowanie pisemnej diagnozy lub opinii;
  4. terapia dzieci metodą stosowanej analizy zachowania, terapia psychologiczna dorosłych (online i stacjonarnie), opracowanie indywidualnego programu terapii;
  5. diagnoza logopedyczna/neurologopedyczna i terapia dzieci, przygotowanie pisemnej diagnozy lub opinii;
  6. diagnoza, obserwacja diagnozująca (zamiast diagnozy u dzieci młodszych) i terapia integracji sensorycznej, przygotowanie pisemnej diagnozy lub opinii;
  7. diagnoza pedagogiczna, trudności szkolne, terapia ręki, terapia pedagogiczna, przygotowanie pisemnej diagnozy lub opinii.

§ 5
Struktura organizacyjna Spółki, miejsce i czas świadczenia usług oraz sposób kierowania placówkami

  1. Strukturę organizacyjną Centrum tworzą cztery gabinety zlokalizowane w lokalu usługowym w Gdyni pod adresem ul. adm. J. Unruga 176, 81-153 Gdynia.
  2. We wskazanych gabinetach usługi świadczone są codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach od 10:00 do 18:00, w soboty od 09:00 do 13:00, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy. W wyjątkowych sytuacjach właściciel Centrum lub inna upoważniona przez niego osoba, może zamknąć gabinety, o czym poinformuje Klientów/Pacjentów poprzez wywieszenie odpowiedniej informacji na drzwiach zewnętrznych lokalu i/lub na stronie internetowej.
  3. Szczegółowe informacje o godzinach pracy Centrum, Klient/Pacjent może uzyskać telefonicznie, osobiście lub przez osoby trzecie w recepcji, a także na stronie internetowej pod adresem: krysztalowedzieci.pl/kontakt.
  4. Centrum jest prowadzone przez właściciela – Beatę Lisowską, która zarządza oraz kieruje Centrum.
  5. Właściciel Centrum wykonuje wszystkie prawa i obowiązki, jakie na Centrum nakładają powszechnie obowiązujące przepisy prawa, prowadzi sprawy oraz reprezentuje Centrum na zewnątrz.
  6. Właściciel Centrum podejmuje i wykonuje czynności wynikające z powszechnie obowiązujących przepisów prawa w stosunku do osób zatrudnionych lub współpracujących z Centrum.

§ 6
Przebieg procesu świadczenia usług

  1. Centrum organizuje świadczenie usług na rzecz Klientów/Pacjentów w sposób zapewniający im najdogodniejszą formę korzystania z tych usług, z dbałością o zdrowie i bezpieczeństwo Klientów/Pacjentów, a także jakość świadczonych usług.
  2. Centrum w ramach oferowanych usług nie udziela porad przez telefon lub e-mail. Jeżeli Klient/Pacjent potrzebuje natychmiastowego wsparcia, powinien zadzwonić pod numer 116 123 (ogólnopolska poradnia telefoniczna dla osób przeżywających kryzys emocjonalny) lub udać się do najbliższego ośrodka interwencji kryzysowej.
  3. Rezerwacja wizyt odbywa się zarówno osobiście w recepcji lokalu usługowego (bądź przez członków rodziny, czy też osoby trzecie), jak i telefonicznie – od poniedziałku do piątku w godzinach od 10:00 do 18:00. oraz w soboty w godzinach od 09:00 do 13:00, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy lub całodobowo przez system rezerwacji wizyt dostępny na stronie internetowej: krysztalowedzieci.pl oraz w przypadku wysłania wiadomości e-mail.
  4. Usługi świadczone są w terminie uzgodnionym z Klientem/Pacjentem w jednym z gabinetów Centrum lub na platformie Google Meet .
  5. Jeżeli na początku wizyty okaże się, że Klient/Pacjent wymaga pomocy innego specjalisty, wówczas wizyta jest bezpłatna, a umówiony Specjalista pomaga w dopasowaniu osoby, która będzie w stanie pomóc Klientowi/Pacjentowi.
  6. Klienta/Pacjenta ma możliwość anulowania wizyty (w placówce i na platformie online) do 24 godzin przed jej terminem. W tym celu Klient/Pacjent ma obowiązek poinformować o tym Usługodawcę (Centrum) telefonicznie, mailowo lub przez SMS wysłany na numer do kontaktu wskazany na stronie internetowej. Dane kontaktowe są dostępne na stronie internetowej: krysztalowedzieci.pl/kontakt.
  7. Jeżeli Klient/Pacjent nie odwoła wizyty 24 godziny przed umówionym terminem wizyty i nie przyjdzie na umówioną wizytę w gabinecie stacjonarnym lub nie pojawi się na wideokonsultacji na platformie online, wówczas wizyta traktowana jest jako odbyta, pełnopłatna. Z uwagi na powyższe, wpłacona przez Klienta/Pacjenta kwota w drodze przelewu elektronicznego nie podlega zwrotowi, a w przypadku płatności w gabinecie, Klient/Pacjent będzie obowiązany uregulować zaległą płatność z tytułu niewykonania umowy na podstawie art. 471 kodeksu cywilnego, w związku z tym otrzyma od Usługodawcy przypomnienie oraz będzie miał obowiązek zapłaty takiej kwoty w terminie najpóźniej do 7 dni od otrzymania przypomnienia o płatności. Należność z tego tytułu, należy uregulować w każdym przypadku przed kolejnym spotkaniem.
  8. Specjalista ma możliwość odwołania wizyty 24 godziny przed umówionym terminem wizyty. W takiej sytuacji Klient/Pacjent jest o tym niezwłocznie informowany telefonicznie, mailowo lub przez SMS i uzgadniany jest z nim nowy termin wizyty. Jeżeli odwołanie wizyty nastąpi później, wtedy Usługodawca może zaproponować Klientowi/Pacjentowi inny termin, a taka wizyta jest bezpłatna. Jeżeli Klient/Pacjent dokonał płatności online, to wówczas otrzymuje dwie wizyty w ramach jednej opłaty.
  9. W sytuacji, o której mowa w ust. 8 Klient/Pacjent może opcjonalnie wybrać zmianę terminu wizyty najpóźniej 24 godziny przed terminem wizyty. W tym celu kontaktuje się z Centrum telefonicznie lub mailowo. Zmiana terminu wizyty może nastąpić tylko jeden raz. Jeżeli Klient/Pacjent dokona zmiany terminu wizyty i następnie nie przyjdzie na umówioną wizytę w gabinecie stacjonarnym lub nie pojawi się na wideokonsultacji, wówczas odpowiednie zastosowanie w zakresie konsekwencji takiego zachowania znajdą postanowienia z ust. 8.
  10. Osoba zamawiająca wizytę odpowiada za wskazanie nieprawidłowych danych uniemożliwiających realizację zamówienia, w szczególności błędy w numerze telefonu, adresie e-mail, a w razie zamawiania wizyt przez osoby trzecie, a nie przez bezpośrednich Klienta/Pacjenta, za brak przekazania informacji Klientowi/Pacjentowi o zamówionej dla niego Usłudze. W tym zakresie Usługodawca nie będzie ponosił odpowiedzialności, gdy w wyniku niewyjaśnienia tych okoliczności, finalnie nie dojdzie do realizacji Usługi.

§ 7
Prawa i obowiązki pacjenta

  1. Usługi są świadczone na rzecz Klientów/Pacjentów przez Specjalistów, którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia określone w odrębnych przepisach.
  2. Usługi są świadczone z należytą starannością, w warunkach odpowiadających obowiązującym w tym zakresie wymaganiom fachowym i sanitarnym.
  3. Klient/Pacjent ma prawo do informacji m.in. o swoim stanie zdrowia i przebiegu terapii, w sposób dla niego zrozumiały. Udzielanie informacji o usługach świadczonych na rzecz Klienta/Pacjenta innym osobom, może nastąpić tylko za jego zgodą lub w innych przypadkach określonych przepisami prawa.
  4. Klient/Pacjenta ma prawo uczestniczyć w świadomym podejmowaniu podstawowych decyzji terapeutycznych dotyczących jego zdrowia na warunkach określonych w kontrakcie terapeutycznym.
  5. Specjaliści odpowiedzialni za świadczenie usług na rzecz Klientów/Pacjentów kierują się zasadami etyki zawodowej określonymi przez właściwe akty prawne, kodeksy dot. wykonywania określonego zawodu.
  6. Klient/Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania z usług ma prawo do złożenia ustnej lub pisemnej skargi.
  7. Klient/Pacjent na terenie każdej z placówek ma bezwzględny zakaz palenia tytoniu, spożywania alkoholu, jak i używania innych środków odurzających.
  8. Klient/Pacjent ma obowiązek szanować wyposażenie będące w posiadaniu Centrum. Klient/Pacjent zobowiązany jest pokryć koszty z tytułu szkód powstałych z jego winy.
  9. Klient/Pacjent ma obowiązek przestrzegania zasad bezpieczeństwa oraz przepisów przeciwpożarowych.
  10. Klient/Pacjent ma obowiązek utrzymywania higieny osobistej oraz stosowania się do zaleceń Specjalisty lub zapisów wzajemnych ustaleń.
  11. W sytuacji pozostawienia przez Klienta/Pacjenta na terenie placówki bez opieki odzieży, przedmiotów wartościowych i pieniędzy, Centrum nie ponosi odpowiedzialności.
  12. W przypadku nieprzestrzegania przez Klienta/Pacjenta postanowień niniejszego Regulaminu, może mu zostać odmówione świadczenie usług, z wyjątkiem sytuacji np. zagrażających jego życiu i zdrowiu.

§ 8
Wysokość opłat za udzielanie świadczeń

  1. Centrum świadczy usługi wyłącznie odpłatnie, z wyjątkiem sytuacji, o której mowa w § 6 ust. 6 niniejszego Regulaminu.
  2. Wysokość opłat za świadczone usługi jest ustalana zgodnie z cennikiem:
  3. Diagnozy: Logopedyczna, KORP, ADHD, ADHD dorośli, ADOS-2, ADOS-2 dorośli: 350 – 900 zł brutto
  4. Diagnozy: Neurologopedyczna, Vb-mapp, KOZE: 400 zł brutto
  5. Konsultacje Online: Logopedyczna, Psychologiczna, Integracja sensoryczna: 200 zł brutto
  6. Konsultacje Online: Neurologopedyczna, Psychodietetyczna, Seksuologiczna, 220 zł
  7. Terapia: Logopedyczna, Pedagogiczna, Psychologiczna SAZ, Psychologiczna dzieci, Terapia ręki: 120 zł brutto
  8. Terapia: Integracji sensorycznej, Snoelelen, Arteterapia, Muzyokterapia: 140 zł brutto
  9. Terapia: Psychologiczna dorosłych (online), Neurologopedyczna: 150 zł brutto
  10. Klient/Pacjent dokonuje płatności za usługi, adekwatnie do wybranej formy rezerwacji wizyty:
  11. przelewem elektronicznym w przypadku zamawiania wizyt przez system rezerwacji dostępny na stronie internetowej – płatne bezpośrednio na konto Usługodawcy za pośrednictwem systemu PayU
  12. płatność kartą płatniczą bezpośrednio w gabinecie stacjonarnym, w przypadku zamawiania wizyt przez system rezerwacji dostępny na stronie internetowej, telefonicznie, e-mailowo lub bezpośrednio na recepcji. 

§ 9
Zamawianie usług na odległość

  1. W celu rezerwacji wizyty przez Klienta/Pacjenta w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość z uwzględnieniem wybranej przez niego ścieżki składania zamówienia, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie, należy zapoznać się z Regulaminem e-rezerwacji wizyt.
  2. W Regulaminie e-rezerwacji wizyt został określony rodzaj i zakres Usług, warunki ich świadczenia oraz zasady zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie tych usług, jak również tryb postępowania związanego z niezgodnością usługi z umową oraz odstąpienia od Umowy.

§ 10
Postanowienia końcowe

  1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie odpowiednie przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
  2. Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania przez właściciela Centrum i jest udostępniony w miejscach ogólnodostępnych dla osób, których dotyczy tj. na tablicy ogłoszeń w recepcji oraz na stronie internetowej Centrum pod adresem: kryształowedzieci.pl/regulamin-poradni .

Gdynia,

dn. 01.09.2023

Beata Lisowska

Standardy ochrony małoletnich

Standardy ochrony małoletnich
w Centrum Diagnozy i Terapii Autyzmu “Kryształowe Dzieci”
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy – Kodeks rodzinny i opiekuńczy
Polityka

  1. Centrum “Kryształowe Dzieci” ustanowiło i wprowadziło w życie Politykę Ochrony Małoletnich, która jest priorytetem działania.
    a) Polityka dotyczy całego personelu Centrum Diagnozy i Terapii Autyzmu “Kryształowe Dzieci”, obejmując pracowników, współpracowników, stażystów oraz wolontariuszy na wszystkich szczeblach organizacji.
    b) Zatwierdzona Polityka jest przez organ zarządzający Centrum “Kryształowe Dzieci”, a za jej wdrażanie i nadzorowanie odpowiada kierownictwo organizacji.
    c) Kierownictwo “Kryształowych Dzieci” wyznaczyło Beatę Lisowską jako osobę odpowiedzialną za
    monitoring realizacji Polityki, a jej rola, zadania oraz kwalifikacje są jasno określone.
    d) Polityka Ochrony Małoletnich jasno i kompleksowo określa:
  • Zasady bezpiecznej rekrutacji personelu.
  • Sposób reagowania na przypadki podejrzenia, że dziecko doświadcza krzywdzenia oraz zasady prowadzenia rejestru interwencji.
  • Zasady bezpiecznych relacji personel-dziecko oraz dziecko-dziecko.
  • Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu i mediów elektronicznych.
  • Zasady ochrony wizerunku i danych osobowych dzieci.
  • Zasady przygotowania personelu do stosowania standardów oraz sposób dokumentowania tej
    czynności.
  • Zasady przeglądu i aktualizacji standardów oraz sposób dokumentowania.
    a) Polityka jest opublikowana na stronie internetowej Centrum “Kryształowe Dzieci”, w siedzibie
    organizacji oraz szeroko promowana wśród całego personelu, rodziców i dzieci. Poszczególne grupy są aktywnie zapoznawane z nią poprzez działania edukacyjne i informacyjne w sposób przystępny i zrozumiały.
    b) Polityka uwzględnia sytuację dzieci z niepełnosprawnościami oraz ze specjalnymi potrzebami
    edukacyjnymi.

    Personel
  1. Centrum “Kryształowe Dzieci” monitoruje, edukuje i angażuje swoich pracowników w celu zapobiegania krzywdzeniu dzieci.
    a) W ramach rekrutacji członków personelu pracujących z dziećmi prowadzona jest ocena przygotowania kandydatów do pracy z dziećmi oraz sprawdzane są ich referencje.
    b) Centrum uzyskuje dane o każdym członku personelu z Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle
    Seksualnym oraz informacje z Krajowego Rejestru Karnego i rejestrów karalności państw trzecich w zakresie określonych przestępstw.
    c) Określone są zasady bezpiecznych relacji całego personelu z dziećmi, wskazujące, jakie zachowania są niedozwolone, a jakie pożądane w kontakcie z dzieckiem.
    d) Beata Lisowska, Dyrektor Poradni, została wyznaczona jako osoba odpowiedzialna za przygotowanie personelu do wdrożenia standardów.
    e) Centrum zapewnia swoim pracownikom podstawową edukację na temat stosowania standardów i
    pomocy dzieciom w sytuacjach zagrożenia.

    Standardy Uzupełniające:

    Cały personel organizacji pracujący z dziećmi i ich opiekunami jest przygotowany, by edukować:
  • Dzieci na temat ochrony przed przemocą i wykorzystywaniem.
  • Opiekunów dzieci na temat wychowania dzieci bez przemocy oraz chronienia ich przed przemocą i
    wykorzystywaniem.

Personel dysponuje materiałami edukacyjnymi dla dzieci i dla rodziców oraz aktywnie je wykorzystuje.

Procedury

W Centrum “Kryształowe Dzieci” funkcjonują procedury zgłaszania podejrzenia oraz podejmowania
interwencji w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dziecka.
a) Organizacja wypracowała procedury, które określają krok po kroku, jakie działanie należy podjąć w
sytuacji krzywdzenia dziecka lub zagrożenia jego bezpieczeństwa.
b) Centrum dysponuje danymi kontaktowymi lokalnych instytucji i organizacji, które zajmują się
interwencją i pomocą w sytuacjach krzywdzenia dzieci oraz zapewnia do nich dostęp wszystkim
pracownikom.
c) W organizacji wyeksponowane są informacje dla dzieci na temat możliwości uzyskania pomocy w
trudnej sytuacji, w tym numery bezpłatnych telefonów zaufania dla dzieci i młodzieży.
d) Centrum opracowało sposób dokumentowania i zasady przechowywania ujawnionych lub zgłoszonych
incydentów lub zdarzeń zagrażających dobru dziecka.
e) Beata Lisowska została wyznaczona jako osoba odpowiedzialna za przyjmowanie zgłoszeń,
uruchamianie odpowiedniej ścieżki interwencji i udzielenie dziecku krzywdzonemu wsparcia.

Monitoring
Centrum “Kryształowe Dzieci” monitoruje i okresowo weryfikuje zgodność prowadzonych działań z
przyjętymi standardami ochrony dzieci.
a) Przyjęta Polityka ochrony dzieci jest weryfikowana raz na 2 lata, ze szczególnym uwzględnieniem
analizy sytuacji związanych z wystąpieniem zagrożenia bezpieczeństwa dzieci, a wnioski z oceny są
dokumentowane.
b) W ramach weryfikacji Polityki organizacja konsultuje się z dziećmi i ich rodzicami/opiekunami.
c) Centrum w oparciu o przeprowadzoną ocenę dostosowuje standardy do aktualnych potrzeb oraz
zgodności z obowiązującymi przepisami.


Gdynia, 15.02.2024
Beata Lisowska

GDPR

Polityka prywatności